empal

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Emmelie - 6 maj 2011 15:02

Man blir ju mäkta irriterad när man går upp tidigt och sitter och väntar hela dagen på att hantverkare ska komma och så dyker de inte upp. Rörmokaren lämnar huset på torsdag förmiddag. Sen ser vi inte en arbetare förrän på tisdag eftermiddag. Lite surt. Ingen som ringer och förklarar, utan man står här med ett badrum med ett stort hål i.   

Men nu så, nu är golvet igenbetongat, det är gipsat, elen är dragen, det har monterats golvvärme, det är flytspaklat och så är det förberett på vinden för spotar. Så på måndag kommer de och sätter matta. Åh, jag börjar se slutet på tunneln. Fick dock världens chock igår kväll. Sambon och jag stod i badrummet och diskuterade vart vi ville ha spotarna placerade. Vi hör lite krafsande och tror att det är katten som pysslar med något. Av en slump lyser sambon ner i avloppet med fick lampan och ser en mus. Fy f*n, vad obehagligt. Ut fort! Kommer sedan på att den kan ta sig ut ur rummet genom springan nedanför dörren. Sambon täcker över avloppsröret med ett par hinkar. Trots det så hade jag väldigt svårt att slappna av när jag skulle sova. Så j*vla obehagligt.    


Veckan har varit kall. Blir helt knäckt när det snöar och är minusgrader i maj. Samma visa förra året....    Nu hoppas jag att värmen kommer tillbaka och att den kommer för att stanna.


Imorgon blir det koutsläpp   , sedan hem och arbeta; i badrummet och i trädgården. Vi har fått i uppdrag att spackla och måla taket i badrummet över helgen. Och i trädgården måste rosorna klippas ner nu....    

Ovido - Quiz & Flashcards