empal

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Veckan snart slut

Av Emmelie - 26 maj 2011 16:43

Torsdag och snart helg. Lika skönt fast man är ledig. Veckan har gått ganska fort. Måndag - spenderade jag hemma. Tisdag - lunch på stan med en kompis. Onsdag - sångstund på ÖF. Träffade en kompis som har flyttat till Stockholm. Trevligt att se henne och hennes son igen. Och så idag har A och jag varit på biblioteket och pratat lite böcker. Fick följa med en annan föräldrargrupp, eftersom jag inte har någon egen. Efter det shoppade jag lite kläder till sonen (fast jag egentligen inte hade råd) och sen blev det lunch med en kompis (vilket jag inte heller hade råd till).


Denna veckan har det hänt lite i badrummet. Men som vanligt har de bara jobbar två dagar. I onsdags bytte de ut duschväggen så nu är den som den ska vara. Idag var plattsättaren här och la fallet i duschen. Imorgon kommer han och fogar på morgonen, så sen händer det inte mer på den dagen. Men men, man ska vara tacksam för det lilla. 5 veckor har de hållt på nu.


Sambon sliter ute i trädgården nu. Han håller på att sätta en mur runt gången. Det blir jättefint. Han är så duktig, min lilla gubbe....   


I går blev min lille son 9 månader. Gud, vad tiden går. Och f*n, vad jag älskar honom. Han är underbar. Fast kl 4,30 i morse var jag inte så glad i honom. Något nytt han har börjat med. Som tur är somnar både han och jag om, utan att jag behöver gå in till honom. Så ett par tidiga morgonar har det blivit nu. Hoppas han slutar med det snart....


I morgon blir det ÖF och eventuellt träff med en kompis. Om hon inte får för sig att föda inom de närmaste 24 timmarna....   


Nu ska jag vara mamma och hämta min son som har vaknat efter sin eftermiddagslur. Ica Maxi och McDonald's står på to do-listan för eftermiddagen/kvällen.


So long........  

 
 
Bea

Bea

26 maj 2011 23:58

Nej, jag har inte räknat med att föda detta dygnet heller. Nu har jag inte tid. Har ju planerat in en träff med dig ju. ;)
Sen med mvc. Jag kan väl slänga iväg ett sms eller slå en pling när jag är på väg in, om jag inte åker tidigt med gubben, men det tror jag inte. Han öppnar på Mc D imorgon, alltså börjar han kl 6.30 och jag vet i hundan vad jag ska där inne och göra sååå tidigt.
Så det får nog bli bussen trots allt.
Vi ses lá imorgon.......om inget oförutsett inträffar, (vilket jag för en gång skull inte hoppas).

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards