empal

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Mer snö....

Av Emmelie - 4 januari 2011 19:04

Var det tvunget??? Jag är så trött på denna snö. Skulle dessutom ner på stan med A. Det är rena träningspasset att köra barnvagn i den här staden. Även när de har plogat. Jag vet att jag har sagt det förut, men stackars pensionärerna.


I går kväll fick ett par kompisar en liten dotter och hon ska heta Charlie.    Det var kul. Roligt, för dem har en son på 22 månader. Första reaktionen; vad kul. Sen; men va fan. Namnet Charlie har jag kommit på (ja, inte från grunden så klart). Jag har pratat om det enda sen vi väntade A att jag skulle vilja döpa vårt barn till Charlie om vi fick en dotter. Nu var ju det kört. Tycker det var lite taskigt. Jag vet att man inte kan "paxa" namn ifall man skulle t.ex få en dotter om typ 4 år. Men om de visste att jag har pratat om det så kan de väl fundera på något annat. Det känns inte som om de har gjort det.... Hmmm. Det är tål att tänkas på och smältas. Det är ju liksom bara att acceptera.    


Idag kom sambon hem som han ska. Det var skönt. Jag kände mig verkligen som en familj när vi skulle äta middag. Jag och sambon, och så A i sin barnmatstol.  Skönt att sambon har fått lära upp en till på jobbet så att de är två som kan maskinen. Nu är det inte avgörande att sambon ska jobba över varje gång. Vi fick äntligen tummen ur röven och började riva i tvättstugan. Skönt att arbeta med kroppen lite. Känner mig ganska degig av allt hemmasittande.


Imorgon är det laseroperation på ögonen som gäller. Ser verkligen inte fram emot det. Men det måste göras. Blä.... Det bästa är att sambon är ledig då han måste följa med. Får ju inte köra bil efteråt.   

 
 
Ingen bild

Jeanette

6 januari 2011 10:31

Å vad kul att de fick en liten tjej denna gång men tråkigt att de tog det namnet du pratat om. Ni är ju så goda vänner så det borde de ju kunnat respektera. De borde väl vetat att du ville ha det namnet om ni får en flicka framöver!!
Men det är som du säger att bara att gilla läget...
Kram till er och hälsa min kusin!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards