empal

Alla inlägg under juli 2010

Av Emmelie - 4 juli 2010 21:37

Det har varit en tuff helg. Sambon åkte som sagt i fredags. Roade mig med att åka och handla, tömma pappersinsamlingen och panta flaskor. Hyrde två filmer (Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden). Vågade inte hyra den sista ifall de två första skulle vara dåliga. Men jisses vad bra de var. Blev genast sur att jag inte tog den sista med. Så på lördagen, när grannen och jag var en tur på stan, så var jag och hyrde den sista med. Bakade bullar på dagen och sen följde jag med en tur till grannens föräldrar på lördagskvällen och avslutade sen hos grannen.  Idag har jag försökt njuta av solen lite. Var med grannarna och åt nere på stan. Tack så mycket för att ni har tagit hand om mig i helgen.


Så kom äntligen sambon hem. Röd som en kräfta var han och hade riktigt snygga märken efter kläderna. Jag hoppas bara att man kan somna nu när det är så varmt och kvavt inne.


Imorgon blir det en tur till banken för att binda lite lån. Bästa att göra det innan de höjer räntorna allt för mycket.  

Av Emmelie - 2 juli 2010 10:58

En härligt tjock pocketbok. Precis som det ska vara....   


Stella Friberg är succéförfattaren som har allt. En härlig man, toppmodern lägenhet i innerstan och ett pengakonto vem som helst kan drömma om. Nu är det dags att skriva den sista boken i hennes serie om privatdetektiven Franciska Falke. I samma veva upptäcker hon en vattenläcka i sin lägenhet. Det är det sista som Stella behöver när hon ska skriva - hantverkare som lever om. Med gott mod ger hon sig ändå på att försöka skriva. Men helt plötsligt blir hela hennes liv ett enda virrvarr. Frågan återstår: Kommer boken att hinna bli klar till deadline?


Kajsa Ingemarsson förvånar mig varje gång. Jag vet att hon är en bra författaren. Men hennes böcker slår mig med häpnad hela tiden. Suverän bok och ett stort plus att den är tjock. Helt klart en sommarfavorit.


Efter detta bli det Lilla hjärtat av Sophie Hannah.

Av Emmelie - 2 juli 2010 10:24

Ja, han stack inatt. Klockan 3 för att vara exakt. Till Bornholm.    Han och en kompis. De var tvungna att åka inatt för att hinna med båten. Surt. Så då har man en hel helg framför sig som man är själv. Vad f*n ska man hitta på då? Jag som uttråkad redan innan. Har i för sig pratat om att rensa ut i ett av sovrummen. Men det är ju inget kul att vara inne när det är så fint väder ute. Har lite dåligt samvete eftersom jag inte var ute en minut igår.


Just nu går tiden väldigt sakta. Sambon jobbar en vecka till och sen har han äntligen semester. Skönt att få lite sällskap.


Ett kort inlägg... men alltid något...   

Ovido - Quiz & Flashcards