empal

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Emmelie - 17 april 2011 19:27

Det blev inget bad i lördags. Helgen började med att sambon och jag äntligen kom igång och gräva på framsidan. Avslutade arbetet på lördagen så nu är gångarna utgrävda och "uppmålade" med snören. På eftermiddagen var svärföräldrarna här och grillade och på kvällen gick vi och lade oss tidigt. Inte bra med för mycket frisk luft   . Idag fick jag ett ryck och började gräva upp en gammal rosrabatt. Det ska bli gräsmatta där, men det satt en massa kantstenar kvar sen det var en rabatt. Dem grävde jag upp, plus lite lökar och världens största maskrosor. Blev hur bra som helst. är skitnöjd med mitt arbete om jag får säga det själv. Är stolt över mig själv att jag inte la av när jag tyckte att det började bli jobbigt.    Senare på eftermiddagen var vi hemma hos svärföräldrarna och fikade.


Tänkte att vi denna helgen skulle få A att sluta amma på natten. Första natten, mellan fredag och lördag, gick inget vidare. Tog fram bröstet alldeles för fort. Andra natten, till idag, gick inget vidare heller. Efter att A hade gnällt/skrikit i 1 timme så orkade jag inte mer. Då fick han amma. Men han har gått ner till att bara amma en gång på natt nu. Från och med i fredags så blandar vi i ersättning i vällingen. 70/30 ungefär. Igår fick han i sig 190 ml och ikväll 230 ml. Håller tummarna för att han sover hela natten nu. Det vore ju underbart.


Så det var helgen det. Nu hoppas jag att nästa vecka blir lika bra som helgen har varit. Sen är det påsk. Härligt!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards