empal

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Emmelie - 5 april 2011 21:28

Sicken tur jag har. Det blev IKEA i lördags. Vi åkte tillsammans med grannarna. Handlade inte så mycket faktiskt. Det vi skulle ha. En kommod och ett handfat, en toalettrullshållare och så lite leksaker. Efter IKEA gick vi ett par timmar på A6. Där blev det en spelkonsol till sambon, kläder till A och några presenter. När jag tänker efter så köpte jag inget till mig själv. Hmmm, känns lite konstigt faktiskt.....   Sen blev det en lugn hemmakväll.


På söndagen överraskade sambon mig positivt. A vaknade runt halv åtta, åtta (tror jag). Sambon kom in och hämtade honom innan jag hann kliva upp. Somnade om och vaknade inte förrän jag hörde ytterdörren slå igen. Går upp och det är tomt i huset. Ser hur sambon backar ut bilen ur garaget och att han har sonen med sig. Första tanken: Vad ska han göra nu? Varför sticker han bara? Sen när jag fattar vad han pysslar med så kommer nästa tanke: Jaha, vad gör jag nu??    Jag är ensam och jag vet inte hur länge. En halvtimme, 40 minuter, senare kommer de hem igen. Då har de varit och hämtat grejer på sambons jobb och hämtat frukost på McDonald's (jag vet, inte det nyttigaste, men det är tanken som räknas). Så himla gött att få en sovmorgon. Sambon hade gett A gröt och hans vitaminer. Jag ska till han för ett par veckor sedan att han kunde ta A någon helg så att jag kunde få sova lite. Eftersom A numer äter gröt första målet så kan ju faktiskt sambon ta han någongång. Och nu gjorde han det. Underbart!!   

Hade planer på att åka till sambons kusin senare på dagen, A skulle bara få sova sin förmiddagslur först. Det tråkiga var att A sov i 3,5 timme. Jag åkte aldrig till kusinen.   


Och så igår kom dagen vi har väntat på i 7 månader. Återbesök på sjukhuset för att kolla A's hjärta. Det togs först EKG. Det tyckte A inte var så kul. Man var ju tvungen att sitta still. Sen skulle de kolla med ultraljud. Det gick bra i början, men när A insåg att han inte fick leka med "scannern" så var det inte lika kul längre. Jag fick lägga honom till bröstet och efter ett tag somnade han. Då passade de på att ta lite fler bilder. Det såg bra ut tyckte läkaren. "Hålet" hade växt igen och väggarna hade tunnats ut. Härligt!    Han rekommenderade en ny rutinkoll om 2 år.


Så det har varit en händelserik helg. Nu blir det förhoppningsvis en vecka med lagom mycket aktivitet så väntar Noppköping och 5-årskalas på lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards