empal

Alla inlägg under september 2011

Av Emmelie - 9 september 2011 21:57

En bra bok. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Eftersom jag läste tvåan i serien innan jag läste denna (som är ettan) så visste jag lite hur det skulle sluta. Det blev en sådan bok som man kan läsa när man inte vill anstränga sig så mycket.


Kan man utkräva hämnd för något som hände för så länge sen? Kan man kräva att människorna ska förstå i vuxen ålder vad som blev konsekvenserna av det de gjorde som barn? Flera bestialiska mord inträffar i Mellansverige. Först ser kriminalkommisarien Conny Sjöberg ingen koppling mellan morden, men när det kommer fram att alla offren kommer från samma stad och alla har utsats för nästintill tortyr innan dödsögonblicket förstår han att han måste ta sig långt tillbaka i tiden.


En bra bok som sagt, men inte så mycket spänning....


Nu blir det Den sjätte gudinnan av Karin Alfredsson.

Av Emmelie - 8 september 2011 16:18

Idag mår jag bra ena stunden och skitdåligt andra. Det har hänt sååå mycket de senaste 48 timmarna.


Jobbade till en början igår och det gick jättebra. Får veta sen efter jobbet att brorsan och hans tjej är på väg till BB (glädje). Får efter träningen veta att Stefan Liv har omkommit i en flygolycka (sorg). Får idag se min nya brorsdotter på bild via FB (glädje) och några timmar senare får jag veta via samma websida att en arbetskamrat har förlorat sin dotter (sorg). Hur gör man?? Hur reder man ut alla könslor man känner??? Varför var allt tvunget att hända på en gång?? Det är också jobbigt att inte veta vem det är på jobbet som har råkat ut för denna tragedi. Nu kan jag bara vänta. Imorgon jobbar jag och då hoppas jag att jag får veta vad som har hänt.


Som tur händer inte så mycket mer. Tränade igår, spinning. Det var lika tufft som veckan innan. Jag börjar bli arg för att jag inte fixar mer än vad jag gör. Mina knän pallar inte. Men jag antar att det blir bättre med tiden. Idga har jag varit på stan och lunchat med en kompis. Nu sitter jag och väntar på att sambon ska komma hem. Han fick åka ner till jobbet idag. Kommer han hem i tid så blir det spinning ikväll med, annars funderar jag på att ta det på söndag.....  Jag har slarvat bort min mobil, eller sonen rättare sagt. Den är dessutom avstängd så jag kan inte ringa till den heller.... Sicket elände!!!   

Av Emmelie - 5 september 2011 20:52

Då var helgen och veckans första dag förbi. Åkte som sagt till Uppsala i fredags. Bilresan gick helt OK. Inga bekymmer. A som ett par gånger och däremellan så roade han sig lite med leksaker. Han började bli förkyld på fredagen, fick lite Ventolin på kvällen. På lördagen var han jättesnorig. Han andades ganska bra på morgonen och förmiddagen. Men ju längre dagen gick desto jobbigare fick han det. Magen fick verkligen jobba. Gav han Ventolin enligt ordination, men inte blev han bättre. Så vid halv åtta ringer sambon 1177 och de rekommenderar oss att åka in till sjukhuset.    Så det vara bara att packa in sonen i bilen och fara in till Akademiska i Uppsala. Efter att han hade fått samma behandling som vid tidigare besök på akuten så fick vi åka hem igen. Hemresan sen på sndagen gick jättebra. A höll sig lugn hela resan, vilket var helt förståligt. Idag har han och sambon bara varit hemma och tagit det lugnt. Han rosslar fortfarande men det väser inte och piper inte. Dessutom äter han ganska bra. Så förhoppningsvis är han på bättringsvägen. Nu (missförstå mig rätt) hoppas vi på en till episod så att vi kan få med oss bättre medicin än Ventolin hem.


Har jobbat idag. Har haft mycket att göra stundtals så det har gått riktigt bra. Är själv förkyld men inget värre än att det rinner lite ur näsan....    Denna veckan blir det jobb och träning. Det blir nog inte mycket annat....


So long!!

Av Emmelie - 1 september 2011 08:50

Då var det gjort. Mitt första träningspass. Igår blev det spinning på Friskis & Svettis. Fy f*n, vad jobbigt!!!  Fixade absolut inte hela passet. Men slutade dock aldrig att trampa. Va skittrött efter 15 minuter, efter 30 minuter säger instruktören att vi har gjort halva passet. Jag bara tittade på Alexandra som var med. Det var roligt dock. Och jag blev väldigt taggad att göra om det. Att bevisa för mig själv att innan terminen är slut så ska jag fixa alla grejer i passet. Efteråt åkte jag hem och var hur pigg som helst. Ett par timmar senare så kraschade jag. Och vad gott jag har sovit inatt......     


Idag blir det till att jobba. 14 - stängning. Men sen är jag ledig i helgen. Sticker till Uppsala imorgon. Ska bli intressant och se hur bilresan går med A.

Ovido - Quiz & Flashcards