empal

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Emmelie - 18 september 2011 19:08

sen sist. Vad har hänt??? Inte mycket. Har jobbat. Och tränat. Och så jobbat lite till. I helgen har jag varit ledig. Igår spenderade vi hela dagen i trädgården. Äntligen är trädgården iordningställd efter dräneringen. Det tog ju bara 1,5 år    Men nu så, nu är det gjort. A fick testa sitt nya regnställ. Det var ganska för stort. Han kunde knappt gå i det. men det fyllde sin funktion. Idag har det varit en slappardag. Förutom en timmes träning, men annars har jag inte gjort många knop idag.


I tisdags ringde jag kommunen angående dagis till A. Det står ju på deras hemsida att man ska få besked 6 veckor innan barnet ska börja vart de hamnar någonstans. Men nej då, 4 veckor kvar och inget besked. Hon sa att hon hade en plats på Kvarnen om det var OK. Och visst, bara han hamnar någonstans. Så hon skulle kolla med dem och sedan med ett annat ställe och sen höra av sig. Än jag har jag ingenting hört. Har hon inte ringt innan torsdag så tänker jag ringa henne igen. Jag måste ju för f*n få veta. Jag tycker det här är skit. Känns inte riktigt som en barnvänlig kommun just nu, ingen barnmottagning och inget dagis. Blä!   


Annars går det bra för sambon och A att vara hemma. Sambon fick åka ner några timmar till jobbet i onsdags. Det blir fina pengar om de ska hålla på så här. A håller på att få sin fjärde tand. Lite gnälligare än vanligt är han, men det är inte så farligt. Det gäller bara att sysselsätta honom.


So long!!


Av Emmelie - 18 september 2011 10:45

Fjärde boken om läkaren Ellen Elg. Denna gång åker hon till Indien. Hade nog inte sån koll¨på att det var så i det landet.


Ellen Elg åker till Indien på ett FN-uppdrag. Tillsammans med en indisk kvinna som är advokat ska de göra en uppföljning på tidigare arbeten om preventivmedel. Båda kvinnorna är lika drivande när det gäller kvinnofrågor. de kommer över ett fall där kvinnan har varit ute för mordförsök, men kommit nästan helskinnad därifrån. Nu vill den indiska advokaten driva hennes fall. Men det vill inte kvinnan. Hon har annat för sig. Hon håller på att bygga upp sitt nya liv. Bland annat så har hon en köpare till statyn som står i hennes hemby. Den sjätte gudinnan. Statyn är populär att be till när man vill bli gravid. Men den är också eftertraktad av västl'ndska köpare.


Vet inte om den låter så spännande. Men jag tycker att böckerna av Alfredsson är bra och givande. Eftersom det är fiktion men utspelar sig i sanningens land. Även om just bokens personer är påhittade så sker samma saker i verkligheten. 

Efter detta blir det Vyssan lull av Carin Gerhardsen. 

Ovido - Quiz & Flashcards