empal

Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Gick jag in i väggen??

Av Emmelie - 23 juli 2011 22:16

Det känns som om jag gjorde det.    Idag vaknade A kl 6. Inget konstigt med det egentligen. Men då man bara har sovit 6 timmar per natt och inte kunnat vila på dagarna (som man är van vid) i fem dagar, så var detta inget jag önskade mig. När A sedan gick och lade sig för sin förmiddagslur så passade jag också på att få sova några timmar. När jag sedan vaknade hade jag världens huvudvärk och mådde sååå illa.    2-3 timmar senare, hemma hos svärföräldrarna, mådde jag bättre och fick i mig lite mat. Men fy, vad illa jag mådde.


Takbyte!! Det har varit en tuff vecka. Det började förra lördagen. Först Tupperware-party, som avlöstes med att storebror och hans tjej kom. På söndagen kom alla sambons polare, min lillebror och hans 5-åriga dotter. Stimmigt, är bara förnamnet på hur söndagen var.    När klockan var 9 och vi äntligen skulle äta middag var jag helt slut. 6 timmars sömn och sen var det måndag. Full rulle igen på taket och nere på markplan var det inte en lugn stund. För att sysselsätta brorsdottern så tog vi oss en promenad i regnet. Annars var det bara film för hennes del. På tisdagen stack "markpersonalen" ner på stan och gick på torget. Sen handlade vi. På onsdagen kom pannorna, så efter att det hade varit ganska lugnt på taket ett par dagar så var det åter full rulle. Men spännande var det. Så kom torsdagen då min bröder åkte hem. De jobbade på jättebra på förmiddagen och vid två hade båda åkt hem. Helt plötsligt var det helt tyst hemma. Det var nästan lite kusligt. Så igår var det städdag. Tomten såg ju inte så roligt ut, med massa småskräp och gammal läkt. Sambo och svärfar var iväg med metallskroten. Härligt att bli av med en massa sådant som man tidigare inte har tänkt på att man hade hemma. Så först idag kände jag att jag kunde gå och vila med gott samvete. Men jag hade gärna hoppat över illamåendet och huvudvärken efter.


Samtidigt är det en sådan stor lättnad. Dels att veckan är över, med allt folk och stim. Men också att taket nu är bytt. Jag tror att både jag och sambon har gått och oroat oss lite för detta utan att vi har märkt det. Men det ÄR ett stort projekt. Allt måste klaffa med leveranser och väder m.m Men nu är det gjort. Nu behöver vi inte bekymra oss om det mer. Och det slog oss att alla stora grejer är gjorda nu. Takbyte, dränering runt huset och ett badrum utan våtrumsskydd har bytts till ett med skydd. NU, kan vi pusta ut. Det känner vi båda två. Och jag hoppas att vi kan göra så som jag föreslog för sambon, att nu renoverar vi inte mer på ett år. Nu ska vi njuta av att bo i hus och av vår son. Jag hoppas verkligen att vi kan hålla detta. Men jag vet hur både jag och min sambo är. Snart börjar det nog lia i fingrarna igen....   


Nu är jag sensam hemma. Sambon är och bowlar med ett gäng kompisar. Det innebär att han är bakis imorgon, så det blir nog en lugn dag då. Hoppas vi får tre underbara veckor nu innan jag börjar jobba....   

 
 
Bea

Bea

28 juli 2011 22:47

Men tjena hallå...jag blir slut bara av att läsa på allt som ni gjort och hunnit med. Tycker också att det låter som en strålande idé att nu INTE renovera på ett tag...utan bara njuta av huset. Skulle det klia allt för mycket i dina fingrar så är du välkommen att hjälpa mig/oss med lite smått och gott.... ;)

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards