empal

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Emmelie - 28 september 2010 10:21

Helt otroligt. Jag är utsövd. I natt har A sovit 3-4 timmar i sträck. Det är ovanligt. Eller det känns så i alla fall. Jag kom på att han inte äter oftare andra nätter, men om han är lite vaken när man försöker lägga honom ner så bara "gnölar" han. NU har jag kommit på vad det är (trög? Jag vet!). Han vill ha närhet, och det är ju inte så konstigt. Så inatt tog jag upp honom, satt med honom ett tag i sängen och lade sedan ner honom igen. Och så sov han. Härligt    


   2010-09-22

Förra onsdagen så blev A 4 veckor och i lördags blev han 1 månad. Tiden går både fort och långsamt. Vi var och tog foto till tidningen i torsdags och idag var vi med. En rätt hyfsad bild faktiskt.


I lördags var jag dock lite orolig för A. Han bara sov ovh han åt knappt någonting. Köpte ersättning för att kolla om det skulle gå ner bättre, men det ville han inte heller ha. Men så på eftermiddagen/kvällen så var han tillbaka. Han både åt och var vaken ett par timmar. Så himla gött!!


Skrev innan att A hade tappat i vikt. Var på nytt besök på BVC i fredags och då hade han gått upp 160 gram. Så då var det ingen fara tyckte BVC-sköterskan. Nu hoppas jag bara att han fortsätter som han ska. Nytt besök på fredag.


Idag blir det en lugn dag. Inget inplanerat. Det är alltid skönt.  

Av Emmelie - 28 september 2010 10:11

Har inte läst denna tidigare då en gammal kompis sa att den inte var bra. Men efter att ha läst flera böcker av författaren så bestämde jag mig för att läsa denna med.


Marisa lever tillsammans med en missbrukare. En missbrukare av alkohol, droger, allt. Hur ska man bete sig som anhörig? När blir man medmissbrukare? Vad kan man göra för att hjälpa till? Marisa gör allt för att rädda deras äktenskap och sin man. De skaffar barn. Alla vet ju att barn är lösningen. Hon sätter honom på behandlingshem. Ska Rickard klara av att bli av med sitt missbruk?


Boken var ganska bra. Den är skriven i jag-form så man kan verkligen känna den förtvivlan som kvinnan känner. Kunde dock vara svårläst i vissa stycken.


Efter detta blir det Svart stig av Åsa Larsson. 

Ovido - Quiz & Flashcards