empal

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Volvon officiellt invigd...

Av Emmelie - 5 december 2010 21:29

med en långtur till Uppsala och Stockholm.    96 mil har vi avverkat på tre dagar.


Det hela började i fredags. Kl 10 gick bilen från gatan hemma. Kl 19,30 stannade den et bit utanför Uppsala. Man var ju inte lite trött i rumpan efter den åkturen. Men det gick förvånatsvärt bra att åka. A somnade strax efter Eksjö och vaknade först i Linköping. Där åt vi. Sen var han vaken en stund och somnade sedan om. Vaknade igen i Nyköping. Då åt vi igen, var vaken en stund och så somnade han om. Ett sista stopp innan Stockholm blev det. Den var det lite tjurigt att somna om, men efter lite trixande och lirkande så somnade han om norr om Stockholm och så sov han den sista biten.


lördagen for vi ner till Vallentuna. Då var det dags för "familjemiddag". Det var ganska trevligt. Men att det var för att fira mig och min pappa på födelsedagarna tycker jag glömdes lite. Men jag är väl bara barnslig. Men om sanningen ska fram så fick jag påminna mig flera gånger under dagen att jag faktiskt fyllde år....   Men jag fick lite presenter, en diskmedelspump, pengar och örhängen, böcker. Det var kul! På kvällen mös vi framför tv:n tillsammans med storebror och hans tjej.


Så kom söndagen och hemresan väntade. Men snacka om tur. A somnade så fort han hamnade i bilen (han var skittrött) och sen sov han i 3,5 timme. Vi åkte förbi rastplats efter rastplats. Men inte ville han inte vakna inte. När vi hade åkt förbi Norrköping så blev jag och sambon hungriga, så då stannade vi. Som tur ville A äta då med. Sen gick det att åka hela resten av vägen utan att stanna. Hemresan tog 5 timmar. Stor skillnad jäntemot uppresan.


Så det är så jag har spenderat min helg.... Du då??  

 
 
Bea

Bea

6 december 2010 10:33

Men herreguuuudu har jag missat din födelsedag....? Förlåt och GRATTIS!!!

http://beatricer.bloggplatsen.se

Emmelie

6 december 2010 16:24

Tack. Det är lungt. Vi brukar ju inte prata om sånt ju. Hur mår du? Jag hoppas allt rullar på som det ska.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 2 mars 2012 11:27

Detta blir mitt sista inlägg.   Då en del personer har tagit ill vid sig av mina inlägg, och för att undvika detta i fortsättningen, så väljer jag nu att sluta blogga. De gamla inläggen får dock ligga kvar för jag står för hur jag kände just då. ...

Av Emmelie - 29 februari 2012 21:10

Då var det bestämt. Mellan den 23 april och 1 maj har jag semester. Åh, vad jag längtar. Det ska bli såååå skönt. Och jag vet att jag kommer att ta vara på dagarna eftersom jag nu har en son som håller mig igång. Inget latande här inte.      Idag...

Av Emmelie - 28 februari 2012 21:03

Åh, vad det har varit härligt att vara ledig idag. Idag har jag mått riktigt bra. I måndags var jag lika grinig som jag har varit den senaste veckan. Kändes som om allt bara var piss. Allt gick emot mig och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Men...

Av Emmelie - 26 februari 2012 19:33

Idag har det inte varit min dag. Det började väl ok. Sonen vaknade kl 7, men hade jag haft lite is i magen så hade vi kanske inte behövs gå upp förrän kl 8. När jag kom in till sonen så låg han och "vilade" i sängen och verkade inte ha bråttom upp. ...

Av Emmelie - 25 februari 2012 13:08

Vet inte om tosdagen blev så lugn. A vaknade kl fyra igen och det blev ett par timmar i hans soffa. När jag skulle smyga in till mig igen vid halv sju så stod katten utanför och skrek. Så det gick inte så bra. Jag var förstörd hela tosdagen. Kanal 5 ...

Ovido - Quiz & Flashcards