empal

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Emmelie - 27 december 2010 11:37

Det var den helgen det. Då var det en ny vecka. Denna veckan jobbar sambon. Ingen mellandagsledighet här inte. Förhoppningsvis jobbar han bara över två dagar, men det tror jag först när jag ser det.


Jaha, det var tydligen jul i helgen. Den smet då omärkt förbi. Julaftonen spenderade vi här hemma. Sambons familj kom hit. En timme senare än bestämt. Då fikade vi. Efter det så lagade vi maten, så till Kalle åt vi. Efter "Kan du vissla Johanna?" så öppnade vi julklappar. Det tog 5 minuter. Sen drack vi lite glögg och vid halv sju åkte de hem. Jaha, vad gör vi nu då????? Sambon och jag fortsatte slappa framför tv:n.


juldagen åkte vi hem till svärföräldrarna. Eftersom sambons systerdotter inte var med på julafton så firar vi jul även dagen efter. Åker dit i tid, men då är inte systern och hennes dotter där för dem skulle träffa en kompis på stan. Efter 1,5 timme kommer de och vi kan äta. Efter det så öppnar systerdottern sina paket och sen fikar vi. Och så var vi hemma igen till kl 18. Ner i soffan....


Annandagen spenderade vi i soffan. Nja, en liten tur ut i rean tog vi, men det blev en snabb än. Så det var min helg det....


Nu står nyår vid dörren och vi har inga planer alls......En mysig middag hemma kanske, bara sambon och jag..... Nej, jag vet inte....  Orkar inte bry mig. Ett nytt år blir det i alla fall....

Ovido - Quiz & Flashcards