empal

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Emmelie - 10 september 2009 13:34

Dagen igår började dåligt. En av de första kunderna var tjurig, sen en timme senare så har en annan kund (en pensionär) så bråttom så att jag får inte göra mina arbetsuppgifter ifred och i den ordningen de ska göras. Så, då var den dagen förstörd.


Efter jobbet var sambon och jag till tippen och lassade av skräp från i helgen. Får ju passa på när det är öppet längre. Sen på kvällen var en kompis till sambon över och spelade tv-spel. Grannen ringde och meddelade att han har fått låna en slipmaskin från jobbet, vilket innebär att vi slipper slipa all spackel för hand. GUD SÅ SKÖNT!! Jag frågade när detta skulle ske. Ja, inte idag (läs torsdag), inte på fredag (sambon ska bort, jag jobbar) och inte på lördag för då ska vi fira sambons systerdotter. Jag tror inte heller att det kommer att ske på söndag heller. När sambon ser att jag blir irriterad för att det inte kommer att ska någon slipning de närmaste dagarna så sägar han: "Vi skulle ju inte stressa, utan ta det lungt". Jo i för sig, men vi behöver ju inte slöa heller. Fan, det har ju inte hänt något på två dagar nu. Och vi sa att vi skulle jobba med gillestugan de dagar vi var lediga samtidigt. Nu har vi inte gjort det för det ska göras en massa annat istället (spela tv-spel t.ex.) Och nu är vi som sagt upptagna hela veckoslutet. Känner redan irritationen och vi har bara varit igång i en vecka. Hmmm....


Men idag har jag varit lite duktig i alla fall. Jag har målat gavlarna på vedboden och planterat blommor. Ja, sen så igår så fixade jag kakelfogarna och målande elementet på lilla toan. Så jag har ju pysslar lite i alla fall. Men någonting säger mig att det inte kommer att göras något här hemma i eftermiddag när jag jobbar... Eller är jag bara orättvis??? Ja ja, den som lever får se.....

Ovido - Quiz & Flashcards