empal

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Emmelie - 7 september 2009 21:27

Folk på jobbet frågade mig i fredags om jag skulle vara ledig i helgen. Nja, ledig och ledig vet jag inte, svarade jag. Så här blev det i alla fall...


På lördagen vaknade jag och var dunderförkyld, men det var bara att palla sig upp. Vi halv tio åkte jag till jobbet och handlade, sen var jag och hämtade tapeter och lim. När jag kom hem hade grannen kommit över för att hjälpa till med rivning av gillestuga. En halvtimme senare kommer min svärfar för att hjälpa oss med elementet. Och strax efter det ramlar det in ytterligare två kompisar. Nu var det full rulle. Nu var det bara att sätta igång och riva. Inte stå med händerna i fickan inte. Iväg och köpa gips och skruv och så tillbaka. Spånskivorna på väggarna revs bort och ner med tapeterna som satt på resterade väggar. Och sen var det bara upp med gipset. Vi sju var vi klara och då var det mat som hägrade. Gud, vad hungriga vi var. När vi sedan skulle gå och lägga oss upptäcker vi att cirkulationspumpen läcker. Så då var vi tvungna att vara uppe tills vi fick ordning på den. Det slutade med att vi stängde av hela värmepumpen.


På söndagen vaknade nästan ännu förkyldare. Men det var inte dags att slappa. Idag skulle vi till IKEA!! Äntligen skulle jag få min schäslong. Spenderade nästan hela dagen där och var så himla trött när vi kom hem. Medan sambon smet över till grannen så kröp jag ner i schäslongen, under täcket, i pyjamas. Gud så gott. Glodde på två filmer och mådde toppen.


Så idag var man tillbaka till jobbet. Det är värst vad helgen går fort när man har saker och göra. Och om någon av de personer som hjälpte till i lördags läser deta ( =) ) så vill jag skänka en stor kram till er. Ni var oumbärliga.

Ovido - Quiz & Flashcards