empal

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Emmelie - 15 juli 2009 22:34

Ja, detta var verkligen en bok att bita i. 1279 sidor.... Tänkte att denna kan jag ha under sommaren så behöver jag inte bekymmra mig om vad jag ska läsa. Trodde jag ja...


19 dagar... Sen var jag klar med boken.Den var himla bra. Det är sjätte i en serie och alla är lika tjocka. Claire är en kvinna som lever på 1900-talet. En dag upptäcker hon (av en slump om jag minns rätt) att hon kan resa mellan tider. Hon hamnar första gången på 1700-talet. Där träffar hon Jamie, en skotsk högländare. Dessa två blir förälskade och gifter sig. När Claire väntar deras dotter reser hon tillbaka till 1900-talet för att föda henne. Åren går och när dotterna är tillräckligt stor återvänder Claire till 1700-talet.


I denna boken får man fortsätta följa deras liv på 1700-talet. I ett tidningsutklipp har de fått reda på att de ska dö i en brand i januari 177?. Och man får följa deras väg till det datumet och allt som händer där emellan. Det är en fartfylld bok, där det händer saker hela tiden. Men kan inte lägga ifrån sig boken om man inte slutar vid ett nytt kapitel. Fruktansvärt bra, och det finns en möjlighet att det kommer en fortsättning.... Spännande.. =)


Nu blir det En plats i solen av Liza Marklund.

Av Emmelie - 15 juli 2009 22:26

I måndags var det en riktig pissdag. Blev utskälld av en tant på posten för att vi hade missvisat en kund. Detta var ju inte jag som hade gjort det, utan någon av mina kära medarbetare. Men jag fick ta skiten, kan man säga. Senare på eftermiddagen så sätts det upp en lapp på anslagstavlan angående hur man inte ska bete sig i kassan. Detta tar jag och en annan tjej personligt. Och blir irriterade och skriver ett svar. Jag är sen ledig på tisdagen och även den som har skrivit lappen. När jag kommer till jobbet imorse så får jag veta att detta har spritt sig som en löpeld i kassan att två tre personer är sura på varandra (och typ inte pratar med varandra). När lappskrivaren senare på onsdagen kommer till jobbet så var det dags att samtalas lite. Och det hela visade sig vara missförtånd alltihopa. Så jävla jobbigt. Att det kan strula tills sig på mycket på ett litet missförstånd. Så från att ha varit sur och irriterad i måndags efter jobbet, är jag helt OK med det hela. Nu ser jag bara fram emot semestern... =) 4 dagar kvar.......


Ovido - Quiz & Flashcards