empal

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Emmelie - 27 november 2010 16:33

Äntligen har jag tagit steget. Jag har kört min nya bil....    Tillsammans med min son, som nu äntligen kan sitta fram, tog jag mig en tur till några affärer. Vagnen fick följa med och det var inga bekymmer. Underbart!!   


Igår var vi på BVC med A. Det var ju dags för hans första vaccination. Men det blev inget. Hans utslag på kroppen var så utblommad så de var rädd att kroppen inte skulle ta upp vaccinet tillräckligt bra. Så istället blev det en tur till Eksjö och deras barnmottagning. Tycker dock att det hade kvittat. Jag måste ändå dit på måndag igen, då jag egentligen har en tid. Det enda dem gjorde nu var att rekommendera en annan kräm och så fick han kortisontabletter utskrivna. Ja, vi får väl se om det hjälper.


Jag undrar om det är någon som har något svar på detta. Jag vet att mat man äter övergår i bröstmjölken efter ungefär en halvtimme. Men när kan man tänka sig att det har slutat gå ut i bröstmjölken. Om jag äter mjölkprotein en dag och undviker att amma A just den dagen. Kan jag amma honom nästa dag utan att han får i sig någon mjölkprotein? Tänker inte testa, men jag undrar.....   

Ovido - Quiz & Flashcards