empal

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Emmelie - 10 november 2010 10:40

Jaha, det var det det. Det blev inget mer höstande för mig. Snön kom och lade sig tjock över allt. Får väl ta i tur med det så fort det har försvunnit i vår sen.   


Halva "arbetsveckan" har gått. Känner mig ganska pigg och positiv idag. I måndags kom en mäklare och värderade om huset. Det gick jättebra. Det lilla (tycker jag) som vi har gjort, gjorde ganska mycket på värdet. Så, med nytt värde på huset, bar det av till banken igår.    Lyckades packa in alla lån i bottenlånen, plus lägga till lite utan att vi fick ett topplån. Eller det heter inte topplån längre. Tydligen får man bara belåna 85% av husets värde numer. Det är ju iförsig bra. Då kan man ju aldrig gå riktigt back när man säljer. Men visst ställer det till det när man vill låna mer pengar och till en lägre ränta. Men, sambon var nöjd när vi gick därifrån. Så då är jag också det. Nu är det leta bil som gäller. Och fort ska det gå. Vill ha den innan första helgen i december.


Idag var man väldigt populär. Först bestämde jag med ett par kompisar att vi skulle fika på eftermiddagen, sen hör en annan kompis av sig och vill komma och äta lunch. Härligt är det med vänner....   

Ovido - Quiz & Flashcards