empal

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Emmelie - 18 oktober 2010 19:25

Den går faktiskt snabbare än man tror. Förra helgen så var jag hockey-/Stockholmsänka. Sambon var i Sthlm med ett gäng kompisar och kollade på NHL-premiären. Har vetat om det länge och det var absolut inga problem. Det som dock var jobbigt var att sambon ringer hem och berättar att de sitter i Kungsträdgården och dricker öl när jag trodde att de var halvvägs hem. Men vad ska man göra? Det är bara att acceptera. Kvällen blev dock mycket bättre. Var hemma hos svärföräldrarna och glodde lite på tv.


Veckan efter vad det dags för A's första läkarbesök på BVC. Riktigt spännande var det. Men jisses, vad fort det gick. Det var som ett rullande band av barn som skulle in. Men A skötte sig jättebra. Den lilla tjockisen vägde 5380 gram och var 58 (?) cm lång. Han har varit duktig på att lyfta på huvudet när han ligger på mage an ganska lång tid och när doktorn la honom på magen så kunde jag bara hålla tummarna att han skulle göra det inför henne. Och det gjorde han    Så duktig, min lilla pojk.


Den  här helgen som har varit så har min storebror och hans tjej varit på besök. Hur trevligt som helst. Vi fyra fungerar superbra tillsammans. Och nu till helgen som kommer så kommer min mamma på besök. Härligt! Alltid skönt med avlastning.


A har kommit på nu att man kan vara vaken hela dagarna. Idag har han sovit max 2 timmar och då inte i sträck. Så vid fyra var han så trött så han visste inte vart han skulle ta vägen. Knappt hans mamma heller....    Måste få tag på ett babygym snart....

Ovido - Quiz & Flashcards