empal

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Emmelie - 15 januari 2010 09:47

Nej, det var den verkligen inte. Eller den började ju ganska bra. Började inte jobba förrän vid 16 så jag hann plöja igenom lite "Sex & the city"-avsnitt. Just nu grinar jag för ingenting. Det är skitjobbigt att se på S&TC när man är så.


Åkte hur som helst till jobbet och där började det bra med. Inte så mycket att göra men ganska lagom. Vad som gjorde mig förbannad igår var att en halvtimme innan vi skulle stänga så kommer en tjej och säger att jag stå upp (jag satt i kassan). Hon frågar inte om jag vill eller har lust för att hon har stått mycket och vill sitta ner. Nej, hon "beordrar" mig att stå. Inget att säga emot här inte. Så jag ställer mig upp men är riktigt irriterade på henne. Sen sitter hon inte i kassan utan hon springer runt och pratar med andra. Vad var det då för nytta med att byta av mig? Hade kanske visserligen suttit i två timmar, men för mig gör det inget att sitta 30 minuter till. Att hon bytte av mig gör inget, utan det är sättet hon gör det på. Det är bara hon och en tjej till som gör så och jag blir lika förbannad varenda gång. Det känns som om de inte har någon respekt för sina arbetskamrater när de gör så. AHHHHHH!!!!!


Kommer sedemera hem och möts av en irriterad sambo. Han har fått jobba över denna dagen igen. Han visste att han skulle få jobba över från 16 till 18, men kl 17 kommer chefen och säger att de måste jobba över till 21. 14 timmar var han på jobbet igår. Jag förstår att han är irriterad. Men igår hade jag bara ingen lust att lyssna. Men så snäll som är så gör jag ju det. Det är ju ändå det ett förhållande går ut på bland annat, eller?? Och får han bara prata av sig så mår han ju bra sen. Problemet är lite att det inte går att ge honom några tips om hur han ska lösa vissa grejer. Hans chef är nämligen en sort för sig. Spelar inte efter samhällets regler, men anser att alla ska spela efter hans regler. Inte kul alltid.


Idag är jag ledig och det tänker jag njuta av. Inte göra mycket. Kanske plocka lite och så. Leta reda på en garinlängd som har försvunnit kanske jag skulle göra. Det ser lite dumt ut med tre svarta och en röd längd.   

Ovido - Quiz & Flashcards