empal

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Emmelie - 17 maj 2009 19:04

Ja, idag har man inte gått på många cylindrar. Hade inflyttningsfest igår. Jag var lite orolig innan. Jag hade fått det till att vi skulle bli 19 st och jag fick bara inte ihop det med stolar och allt möjligt. Jag köpte 7 kg kött och 2,8 kg potatissallad och en massa annat och var ändå orolig att det det inte skulle räcka. Vid två-tiden såg vädret inte så lovande ut och de första gästerna skulle komma vid tre. Eftersom vi inte har skaffat oss något matsalsbord än så kunde vi inte sitta inne heller. Det var bara att hålla tummarna. Men vid fem så började det droppa in lite folk och när alla hade kommit så visade det sig att vi var bara 11 vuxna och 5 barn (mellan 2 mån och 4 år). Så alla stolar räckte och det blev riktigt mysigt. Maten räckte och det blev en massa över. Vi hade ju laddat med massor av mat och dricka. Men de drack dåligt, gästerna =) Nej, ärligt talat så blev det en lugn, trevlig och gemytlig kväll. Helt OK. Klockan tre åkte de sista hem och det var nog i sista minuten. Fy fan, vad jag var trött. Man hade ju varit igång hela dagen.


Så idag var man inte uppe förrän vid kl 11. Och då var det inte roligt att komma in i köket. Fy fan, vad det såg ut. Men det var bara att tjuren vid hornen och börja plocka. Det gällde att vara systematisk och plocka i rätt ordning. Så, först laddade jag en diskmaskin och hoppades att den skulle gå fortare än den brukar. Men det gjorde den inte. =P Så nu ser det skapligt ut i köket igen. Skönt!!   

Ovido - Quiz & Flashcards