empal

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Emmelie - 4 november 2009 17:54

Japp.. då har man gjort det. Tagit en spruta vaccin. Får se nu hur jag mår imorgon. Än så länge, ca 2 tim efter, så är jag bara lite varm. Det är det enda. Ingen smärta. Än, ska tilläggas. Flört Vad jag däremot förundras över är hur motsägelsefulla äldre är. Jag kom till vårdcentralen en och en halv timme innan vaccineringen skulle börja. Då var jag själv. Efter ett par minuter kom en gubbe. Sedan fyllde det sakta på med massa folk. Hela tiden sades det att vi som satt där var ju först, så vi skulle ju få gå in först. Sen när personalen kom för att dela ut nummerlappar och papper. ja, då fanns det inget som hette turordning inte. Tungan ute Herregud, jag säger då det. Äldre är riktigt fräcka. Ärligt talar tror jag dem inte trodde att jag hade anledning att vara där. Jag tänkte att jag tar det lite lugnt i alla fall. Men när en kärring (ursäkta ordet) utropar att "efter honom är det jag" och jag vet att hon kom inte långt efter mig. Då blir jag förbannad. Vad är det för jävla sätt. Åh, jag blir så less på äldre som lever efter mottot: Jag är äldre, alltså vet jag bäst och jag har företräde till allt. Fan, man skulle ha haft med sig ett par kryckor. Då hade det nog sett annorlunda ut. Ja, ja... nu har jag ju tagit den i alla fall... Och de äldre kommer nog inte att bli bättre med åren heller. Jag kan bara hoppas att jag inte blir sådan när jag blir gammal.

Ovido - Quiz & Flashcards