empal

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Emmelie - 7 oktober 2009 15:50

Oj, vilken bra bok. När min kompis läste på bokens baksida så sa hon att denna skulle hon inte kunna läsa. Hon skulle bli alldeles för demprimerad. Och jag tänkte, att oj, det kanske var dumt att köpa den här boken. Men jag ångrar mig verkligen inte.


Sophie är två år när hon är med om en olycka. En bil kör in genom väggen på hennes förskola och Sophie hamnar under bilen. Med tredje gradens brännskador på 85% av kroppen tror ingen att hon ska överleva. Föräldrarna får ta svåra beslut. Sophie hjälper dem dock genom att bli bättre hela tiden och hon lyckas komma tillbaka till en "normalt" liv igen. Då händer det som inte får hända. Två år senare blir Sophie påkörd av en bil. Återigen svävar hon mellan liv och död.


Detta är en sann historia och man tror att den ska vara depressiv och så, men det är fruktansvärt possitiv. Man känner att kan hon så kan jag. En mycket läsvärd bok.


Efter detta blir det Tusen skärvor tillit av Helena von Zweigbergk.

Ovido - Quiz & Flashcards