empal

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Emmelie - 12 maj 2010 14:38

Efter en ganska hektisk dag på jobbet så var det dags att åka hem. Såg framför mig hur jag kröp ner i soffan med en Nogger och min braiga bok. Hoppades att de hade fyllt igen gropen på framsidan, som sambon sagt, så att man kunde gå in genom entrén utan att oroa sig för att falla ner i den. Svänger lugnt in på min gata och får se....


...världens största grävskopa, som har gjort världens största grop, precis utanför min entré. Ur en slang rinner det vatten. F*N, rent ut sagt. Vad i h*lvete har dem gjort nu? tänker jag. De skulle ju bara byta ingående vattenrör. Genast börjar jag argumentera (med mig själv) att det inte är vi som ska stå för eventuella kostnader, utan det företag som har grävt i trädgården. Tänker samtidigt att jag måste vänta och se, jag vet ju inte vad som har hänt. Jag ser ju bara gropen framför mig.

Efter en halvtimme kommer det in en kille som vill vara med när de släpper på vattnet igen så att allting fungerar och så. Han berättar att kopplingen var dålig eller vad det var. Så om jag fattade det rätt så har inte grävaren grävt av något i alla fall. Detta måste ju innebära att vi inte kommer att behöva betala någonting. Eller??? Jag hoppas verkligen inte det. Det har vi inte råd med. Så för att ha det sagt ifall det blir så, så säger jag nu: F*N F*N F*N F*N F*N osv..... 

Ovido - Quiz & Flashcards