empal

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Emmelie - 2 april 2009 14:33

Japp, det bara kokar i mig. Vi har ju fått igång nätet och telefonen nu. Fast vi har inte köpt något nytt modem än som vi måste. Men i alla fall... det funkar. Men det funkar inte i min dator. Varför?? jag tror att det beror på att jag har fel ip-adress. Men jag kan inte skriva av den som är på sambons dator för den syns inte. Och jag vet att vi fick en ny för ett tag sen. Så det är skitjobbigt. Jag kan varken kolla mailen eller msn. Sen skulle jag skriva ut lite papper. Ja, då vill inte skrivaren fungera som jag vill .Han knölar ihop papper och vill inte alls som jag vill. Jag höll på att få ett bryt, verkligen. Inte nog med det så ramlar det delar över mig när jag ska öppna kylskåpet. ÅÅÅÅÅÅHHHHHH, fan vad less jag är på att ingenting fungerar!!!!!!!!!!!!


Inte nog med detta så går katten och marsar med. Skriker av ingen anledning. FAN!


OK... ska lugna ner mig lite. Älskar att värmen har kommit. Satt ute på baksidan igår och bara njöt i solen. Helt vindstilla var det. Härligt! Och så fick vi ett samtal från grannen (sambons arbetskamrat) som berättar att de har fått barn. Det roliga var att vi precis satt och pratade om det, för vi hade sett att det hade varit mörkt i deras hus ett par nätter. Och så ringer han. En liten tjej som ska heta Wilma blev det. Hoppas vi får se henne snart.


 I helgen bär det av till Norrköping. Ska fira min brorsdotter som blir tre. Jippie!!

Av Emmelie - 2 april 2009 14:29

Ja, då har man läst ut ytterligaren en bok... Svart som natten...


Den var bra. Det handlar om livet på Shetlandsöarna. Där alla känner alla. Eller inte... Två flickor mördas, visserligen med flera års mellanrum, men de har vissa likheter med varandra. Nu tittar alla sneglade på varandra och de tidigare olåsta dörrarna låses. Men när man väl får reda på vem mördaren är så blir man förvånad. Det var verkligen inte den personen som man väntade sig.


Ja, den var lite seg i början innan man kom in i den. Men i slutet var den riktigt bra och de sista kapitlen gick riktigt fort.


Nästa bok blir Åse av Denise Rudberg.

Ovido - Quiz & Flashcards